fbpx
işveren markası

İşveren Markası Dijital İletişim Kanallarıyla Nasıl Geliştirilir?

İşveren Markası Dijital İletişim Kanallarıyla Nasıl Geliştirilir?

 

Birçok şirket marka algısını ve itibarını güçlendirmek için, dijital iletişim kanallarını aktif olarak kullanıyor. Bazıları marka iletişimini bütünüyle dijital iletişim kanallardan sürdürüyor.

Peki şirketler işveren markalarını konumlandırmak için dijital iletişim kanallarından faydalanıyorlar mı?

İşveren markası algısı oluşturmak adına, hangi dijital medya araçlarını tercih ediyorlar? Nasıl stratejiler belirliyorlar?

İşveren markası nedir?

İşveren markası, bir şirketin çalışanları ve potansiyel çalışanları tarafından nasıl algılandığının en belirgin göstergesidir.

İşveren markası neden önemlidir?

Güçlü bir işveren markasına sahip olmak, şirketi yetenek kazanımı süreçlerinde avantajlı bir konuma getirecektir. Kurum kültürüne uyumlu olacak ve şirketin vizyonunu paylaşacak yeteneğin, ilgisini çekmek ve onu ikna etmek, güçlü bir işveren markası sayesinde daha kolay olacaktır.

İşveren markasının katkı sağladığı diğer önemli konu ise çalışanda aidiyet yaratması, bağlılığını artırması ve çalışan istikrarı sağlamasıdır. Aynı zamanda çalışanları, fanatik bir marka elçisine dönüştürebilme gücüne de sahiptir.

Dijital iletişim kanallarını kullanarak işveren markası nasıl güçlenir?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi işveren markası çalışanları marka elçisine dönüştürebiliyor. Dijital çağın nimetleriyle wom etkisi(ağızdan ağıza) çok daha hızlı görülebiliyor. Şirketlerin işveren markası adına yapacağı uygulamalar, çalışan bağlılığını artıracak etkinlikler dijital ortamda markanın konuşulmasını ve güçlü sunulmasını sağlayacaktır.

Dijital medya kanallarının özellikle de sosyal medya kanallarının da içinde bulunduğu, kapsayıcı işveren markası iletişim stratejisi hazırlanması öncelikle atılması gereken ilk adım olacaktır.

İşveren markasını dijital medya kanallarıyla güçlendirmek isteyen şirketlerin doğru stratejiyi bulabilmeleri için aşağıdaki soruların cevaplarını aramalılar.

  • Hangi iletişim kanalları tercih edilecek?
  • Hangi grup çalışan ya da potansiyel çalışan ile hangi kanallardan etkileşime geçilecek?
  • Hangi içerik tipleriyle çalışanların ya da potansiyel çalışanların ilgisini çekecek?
  • Nasıl bir topluluğa sahip?
  • Nasıl bir topluluk geliştirmek isteniyor?

Şirketler, işveren markasını güçlendirmek adına dijital iletişim kanallarını nasıl kullanıyor?

Dünyanın önde gelen markaları, işveren markalarını güçlendirmek, çalışanlarıyla ve potansiyel çalışanlarıyla dijital kanallardan etkileşime geçmek adına neler yapıyor? Sizler için inceledik;

 

Adobe: Yaratıcılığı merkeze koyan işveren markası

 

Adobe, bilgisayar teknolojileri ve dijital tasarım araçları geliştirme noktasında dünyanın en büyük şirketlerinden. Yaratıcılık onların öncelikli ilkelerinden. Yaratıcılığı her ortamdan desteklemek isteyen marka, sosyal medyayı da çalışanlarının yaratıcı çalışmalarını sergilediği alan gibi konumluyor. Aynı zamanda Adobe’de çalışmak isteyenler için de cazibe yaratıyor.

Adobelife etiketiyle çalışanlarının yaptığı yaratıcı projeleri paylaşırken aynı zamanda çalışanlarının başarı hikayelerine yer veriyor. Çalışanlarının, üretim hikayelerini önemseyen marka bu sayede onlar ile duygusal bağ kuruyor. Sosyal medyanın dinamiklerine göre hareket edilerek yapılan etiket odaklı çalışma, toplulukların işveren markasını kolayca algılamasına ve markayla etkileşime geçmesini sağlıyor.

Adobe, LinkedIn hesabında kurumsal iletişimini ve marka iletişimi devam ettiriyor. Yeni ürünlerinin tanıtımını ya da yeni iş ortaklıklarının duyurularını yapıyor. Bunun yanı sıra işveren markasını güçlendirecek içeriklere de yer veriyor. Şirket kültürünü yansıtan, çalışan bağlılığını artıran uygulama ve etkinlikleri burada paylaşıyor. Bu kanalı amacına yönelik etkin şekilde kullanan Adobe, boş pozisyonlar için ilan yayınlamayı da atlamıyor.

Hubspot: 2020’de çalışılacak en güzel yer

Hubspot, inbound pazarlama yöntemini uygulamayı kolaylaştıran birçok aracı içinde barındıran, bulut tabanlı bir yazılım şirketi. Hubspot pazarlama bilincinin çok yüksek olduğu bir organizasyon olması sebebiyle işveren markası için de ayrı stratejiler geliştirerek işveren markasını güçlendiriyor.

Dijital kanallardan işveren markası için yaptığı çalışmalar sayesinde çalışanların geri bildirimler yapabildiği, şirketler hakkında yorumlar yazabildiği bu alanda otorite sayılan Glassdoor platformu tarafından 2020 yılında “çalışılacak en iyi şirket” olarak seçildi.

Hubspot kendi çalışanlarını ve şirketinde çalışma potansiyeli olanları motive edecek içerikler paylaşarak, onlarla empati kurabildiğini göstererek ilişki geliştiriyor.

Aynı zamanda şirketin çalışma kültürünü yansıtan, çalışanların çalışma ortamındaki eğlenceli anlarını ve deneyimlerini paylaştığı Hubspotlife adında bir Instagramı hesabı var. Hubspot’ta çalışma kültürünün nasıl olduğunu gösteren ve insanlarda Hubspot’ta çalışma isteği uyandıran bu iletişim yaklaşımıyla işveren markasını iyi bir şekilde konumlamış oluyor.

Hubspot’un işveren markası iletişimini sürdürdüğü Hubspotlife Instagram hesabı, dijital iletişim kanallarından iletişimini sürdürmek isteyen markalar için ilham kaynağı olacaktır.

Marka, LinkedIn’de ise farklı bir strateji izliyor. Kullanıcılarıyla ve potansiyel müşterileriyle ilişki geliştireceği içeriklere yer veriyor. Hubspot Linkedin’de ayrıca kendi topluluğuyla şirket kültürü yaratmak konusunda faydalı olacak bilgilendirici içerikler paylaşıyor.

 

Starbucks: Çalışanlarımız değil partnerlerimiz!

 

Dünyanın en büyük kahve zinciri Starbucks çalışanlarından partnerlerimiz diye bahsediyor. Dijital iletişim kanallarında onlara bu şekilde seslenerek onları gururlandırıyor.

Starbucks sosyal medyada, twitter ve instagram olmak üzere, işveren markası iletişimini sürdürmek için @starbuckjob hesabını kullanıyor. Bu hesap üzerinden hem kendi çalışanlarıyla hem iş arayanlarla etkileşime geçiyor.

Starbucks sosyal medyadaki bu hesabı üzerinden, kendi ürünleri ya da hizmet odaklı başarılarını anlatmıyor. Hedef kitlesini müşteriler olarak değil, çalışanları ve potansiyel çalışma adayları olarak belirliyor. Bu hesaplar üzerinden Starbucks kültürünü yansıtan, çalışanlarını gururlandıran ve çalışanların hikayelerini anlatan paylaşımlar yapıyor. Onların her türlü gelişimi için yapılan uygulamaların haberlerini yapıyor. Aynı zamanda Starbucks topluluğunda yer almaları adına kişileri teşvik ediyor.

İncelediğimiz şirketler arasında Starbucks, LinkedIn’i işveren markası iletişiminde en yoğun kullanan marka. Çalışanlarının pardon “partnerlerinin” yaşamlarından ve iş yaşamlarından önemli olayları LinkedIn’de paylaşıyor. Marka, partnerlerinin, dahil olduğu topluluklarda yarattığı etkilerini, mutlu anlarını, başarılarını paylaşarak onları önemsediğini her fırsatta göstermiş oluyor.

Microsoft: Çalışanlarıyla beraber daha güçlü

 

Dünyanın öncü teknoloji şirketlerinden biri olan Microsoft, genel marka gücüne güvenerek, işveren markası algısını göz ardı etmiyor. Dijital imkanlardan sonuna kadar faydalanarak işveren markasını daha güçlü konuma taşıyor.

İşveren marka iletişimi sadece sosyal medya hesaplarıyla sınırlı kalarak yapmıyor. Microsoftlife adlı web adresinden de çalışanlarının hayatlarına, hikayelerine yer veriyor. Çalışanları için düzenlenen etkinlikleri paylaşıyor. Onların ve Microsoft’da çalışma potansiyeli olan kişilerin gelişimleri için, düzenli olarak Microsoft çalışanlarının hayatlarından kesitleri blog içeriklerine dönüştürerek yayınlıyor.

Microsoftlife Instagram hesabından ise, Microsoft çalışanları kendilerini tanıtıyor. Kendi başarı öykülerini paylaşarak onlarla aynı yolda yürüyen diğer insanlara ilham veriyor. Aynı zamanda Microsoft topluluğuna dahil olmanın avantajlarından bahsediyor. Microsoft, bu yaklaşımıyla çalışanların aslında şirket için ne kadar önemli olduğunu onlara hissettirirken, güçlü kültürünü ve etki sahibi topluluğunu sosyal medyada sergilemiş oluyor.

Dünyaca ünlü şirketlerin işveren markasını güçlendirmek aynı zamanda çalışan ve potansiyel çalışanları ile etkileşime geçmek için dijital medya araçlarını nasıl etkin kullandığından bahsettik. Dijitalin ve içeriğin gücünü bir araya getiren markaların, işveren markalarını daha geniş kitlelerle buluşturabildiğini gördük.

Yukarıda verdiğimiz örnekler işveren markasını dijital medya araçlarıyla bir adım öteye taşımak, rakiplerinden ayrışmak ve farkındalık yaratmak isteyen bütün şirketler için motive edici olacaktır.

No Comments

Post A Comment